Om skolen

Melby Skole er en levende, tosporet skole med ca. 400 fantastiske elever fra 0.-9.klasse. Vi er beliggende tæt på skov og strand, og nyder stor opbakning fra forældrene i lokalsamfundet. Det naturskønne område midt i Halsnæs benyttes flittigt i elevernes undervisning.

I 2018 startede vi med én NÆS-klasse i 0. klasse, og har i kommende skoleår NÆS-klasser i det ene spor, fra 0. - 5. årgang.

I en NÆS-klasse deler børn med autisme og børn fra almenområdet klassefællesskab. Der er altid to voksne i klassen, og læringsmiljøet er tilrettelagt, så det imødekommer NÆS-målgruppens behov for struktur og forudsigelighed.

Der er gode offentlige transportmuligheder bl.a. med direkte togforbindelse til Hillerød.

Vi er en skole i udvikling. Personale, elever og forældre har sammen udarbejdet værdierne

RESPEKT – DEDIKATION – SAMHØRIGHED – TRADITIONSRIG

Værdierne er grundlaget for det videre arbejde med at udvikle vores skole. En udvikling du får mulighed for at blive en del af.

Skolen er ved at blive moderniseret, så alle vores lokaler og udeområder svarer til standarden på en god folkeskole i det 21. århundrede.

Vi har netop indviet et nyt, flot og funktionelt PLC, som bl.a. har sit helt eget makerspace.