Indskoling

I indskolingen på Melby Skole lægger vi stor vægt på, at alle børn oplever at lykkes både fagligt og socialt.

Vi stræber efter, at alle vores elever føler sig som en vigtig del af klassefællesskabet, fællesskabet i indskolingen og det store fællesskab.

Vi har bl.a. et mini-elevråd, hvor eleverne har mulighed for at sætte deres eget præg på fællesskabet, Her kommer de med forslag til stort som småt.

En gang om ugen har vi morgensamling, hvor klasserne på skift står for at gennemføre samlingen.

Vores skole ligger i nærheden af skov og strand, og vi har derfor gode muligheder for at inddrage naturen i undervisningen. Vores nye legeplads, hvor der også er bålplads og udekøkken, giver os ligeledes et fantastisk miljø til leg og undervisning.

Hvis børnene ikke lærer af den måde, de bliver undervist på, stræber vi efter af undervise på en måd, så børnene kan lære.

I indskolingen er alle A-klasser NÆS-klasser. Her deler børn fra skoledistriktet og børn, der er visiteret, klassefællesskab. Læs mere om NÆS-klasser under menupunktet "NÆS".